shabakema shabakema .

shabakema

پيمان معادي و همسرش و دخترش را بيشتر بشناسيم

پيمان معادي

كارگردان,بازيگر و فيلمنامه نويس ايراني متولد 9 تيرماه 1346 در نيويورك مي باشد و 46 سال دارد
تحصيلات :
وي فارغ التحصيل رشته مهندسي متالورژي از دانشگاه آزاد كرج سال (1373) مي باشد
.وي ابتدا فعاليت خود را در سينما در سال 79 با نويسندگي آغاز كرد و فيلمنامه فيلم آواز قو را نوشت
.اما در فاصله سال 87 تا 89 با بازي در فيلم جدايي نادر از سيمين و درباره الي به كارگردان اصغر فرهادي به خوبي شناخته شد و بازي هاي درخشان او در اين فيلم ها به خاطر همگي ماند
.پيمان معادي علاوه بر حضور در فيلم هاي ايراني در پروژه ها سينمايي و تلويزيوني خارجي حضور داشته است . در سال 2014 در سريال شب محصول شبكه اچ‌بي‌او به كارگرداني استيون زايليان بازي كرد كه در سال 2016 پخش آن آغاز شد، معادي در اين سريال در كنار جان تورتورو و مايكل كي ويليامز نقش شخصيتي به نام سليم خان را ايفا مي‌ كرد.
معادي در سال 2014 به عنوان بازيگر نقش اول در كمپ ايكس ري در نقش علي به ايفاي نقش پرداخت. كريستن استوارت به عنوان نقش مكمل وي در اين فيلم ظاهر شد. كمپ ايكس ري در جشنواره فيلم ساندنس رونمايي شد و بازي معادي مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت. معادي در سال 2015 به پروژه آخرين شواليه‌ها پيوست و همبازي مورگان فريمن و كلايو اوون شد.برف روي كاج ها در سال 1390 نيز اولين فيلمي بود كه وي كارگرداني كرد.در سال 95 يكي ديگر از نقش هاي به يادماندني را در فيلم ابد و يك روز ايفا نمود (نقش مرتضي) و به واسطه آن در جشنواره فجر 34 نامزد جايزه بهترين بازيگر مرد شد و در جشن خانه سينما توانست جايزه بهترين بازيگر مرد را دريافت كند.
پيمان معادي متاهل مي باشد و ازدواج كرده است. فرانك قوانلو نام همسر وي مي باشد . اين زوج دو فرزند به اسم هاي باران و رايان نيز داردند.
un1x_1.jpg
اصلا اصراري ندارم «باران» بازيگر شود.معادي تجربه همكاري با دختر هشت ساله‌اش را بسيار خوب را ارزيابي مي‌كند و توضيح مي‌دهد: « البته باران در فيلم «برف روي كاج‌ها» و حتي فيلم كوتاهي كه قبلا ساخته‌ام‌، حضور كوتاهي داشت. احساس خوبي دارم كه در تئاتر همبازي من است اما اصلا اصرار ندارم بازيگر شود. كاملا به خودش بستگي دارد. اصلا اين طور نيست كه من يا مادرش او را به سمت پروژه‌هاي هنري هل بدهيم، كما اينكه تا به امروز از حضورش در پروژه‌هايي كه چيزي برايش به همراه ندارد، پرهيزكرده‌ايم.
jc5e_2.jpg
او ادامه مي‌دهد:« اما به هر حال باران روحيه هنري دارد‌، نقاشي و طراحي مي‌كند،‌ شعر و كتاب مي‌خواند. در او يك قوه تميز ديدن مي‌بينم كه فردا خودش بتواند انتخاب كند. بدم نمي‌آمد به تئاتر هم سري بزند و خودش ببيند مي‌تواند بازي كند يا نه. با اين حال، اين گزيده كاري را كه بر او تحميل شده، دوست دارم و فكر مي‌كنم براي خودش خوب است.»
پيمان معادي هم مانند هر پدر ديگري اضطراب‌هاي زيادي براي دخترش دارد و شبهايي كه با «باران» همبازي است، بيش از شب‌هاي ديگر دچار استرس مي‌شود و خود درباره اين استرس‌ها مي‌گويد:«شب‌هايي كه باران روي صحنه است، هم بيشتر اضطراب دارم و هم لذت بيشتري مي‌برم چون به غير از خودم بايد به كس ديگري هم فكر كنم ولي به محض اينكه وارد صحنه مي‌شود و شروع به اجرا مي‌كند،‌استرسم از بين مي‌رود چون حس مي‌كنم خيلي خوب اجرا مي‌كند و همين، استرس مرا كم مي‌كند.»
ظاهرا شباهت باران به پدرش فقط در ظاهر او نيست چراكه پيمان معادي مي‌گويد: «روحيه‌ باران شبيه روحيه من است. معمولا اصراري به انجام هيچ كاري ندارد مگر اينكه حس كند در آن كار، خوب است.
همانطور كه من خود هميشه معتقدم براي انجام هر كاري بايد بهترينش را انجام بدهي چون براي تمرين و تحقيق وقت زياد است. خود من هم دير شروع كردم ولي حس مي‌كنم اگر در پروژه‌اي هستم، بايد آن را دوست داشته باشم و چيزي به آن اضافه كنم. دلم مي‌خواهد باران هم اين گونه باشد.»
wk4c_8.jpg
برنده خرس نقره بهترين بازيگر مرد از جشنواره بين‌المللي فيلم برلين براي نقش آفريني در فيلم « جدايي نادر از سيمين»
نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد از جشنواره فيلم آسيا پاسيفيك براي بازي در فيلم « جدايي نادر از سيمين»
نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد از سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر براي نقش آفريني در فيلم « ابد و يك روز»
تنديس شايستگي و ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول مرد در هجدهمين جشن سينما براي نقش آفريني در فيلم « ابد و يك روز»
لوح سپاس و تنديس بهترين بازيگر نقش اول مرد دهمين جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران براي نقش آفريني در « ابد و يك روز»اين چهارمين جايزه پيمان مَعادي از جشن منتقدين سينما ميباشد.
qvpa_7.jpg
كارگرداني
برف روي كاج‌ها(۱۳۸۹)
ماتيك (۱۳۸۵) (فيلم كوتاه)
فيلمهاي پيمان معادي
دربارهٔ اِلي (۱۳۸۷) (اصغر فرهادي)
جدايي نادر از سيمين (۱۳۸۹) (اصغر فرهادي)
خشكسالي و دروغ (۱۳۹۰) (محمد يعقوبي)
قصه‌ها(۱۳۹۰) (رخشان بني‌اعتماد)
ملبورن (۱۳۹۲) (نيما جاويدي)
ابد و يك روز(۱۳۹۴)
فيلمهاي خارجي پيمان معادي
عدالت كيفري (مجموعهٔ تلويزيوني) (۲۰۱۴)
(استيون زايليان)كمپ ايكس ري (۲۰۱۴پيتر ستلر)(۲۰۱۴)
آخرين شواليه‌ها (۲۰۱۵كازئواكي كيريا)۱۳ساعت: سربازان مخفي بنغازي (۲۰۱۶مايكل بي)
نويسندگي
آواز قو(۱۳۷۹)عطش(۱۳۸۲)كما(۱۳۸۲)كافه ستاره(۱۳۸۴)شام عروسي(۱۳۸۵)برف روي كاج‌ها(۱۳۹۰)
طراح لباس
عطش(۱۳۸۲)بازيگري تئاترخشكسالي و دروغ (۱۳۹۰) – (محمد يعقوبي)در انتظار گودو (۱۳۹۲) – (همايون غني‌زاده)
مشاور فيلمنامه
معادي مشاور فيلمنامه‌هاي بسياري از فيلم‌هاي سينماي ايران مثل تهران ۱۵۰۰بوده‌ است.
ويديوهاي مرتبط:
پيمان معادي


پيمان معادي خندوانه

پيمان معادي در فيلم آخرين شواليه ها

پيمان معادي و كريستن استوارت

شغل دوم پيمان معادي

پيمان معادي و همسرش

ساعت فروشي پيمان معادي


برچسب: پيمان معادي، پيمان معادي خندوانه، پيمان معادي و مورگان فريمن، پيمان معادي و كريستن استوارت، پيمان معادي ساعت، پيمان معادي و كريستين استوارت، پيمان معادي شغل، پيمان معادي اينستاگرام، پيمان معادي بيزينس، پيمان معادي آخرين شواليه، پيمان معادي و همسرش، پيمان معادي و كريستين استوارت، پيمان معادي در فيلم كمپ ايكس ري، پيمان معادي بيوگرافي، پيمان معادي فيلم هاي خرجي كه بازي كرده، پيمان معادي در خندوانه، پيمان معادي در خندوانه كامل، پيمان معادي در برنامه خندوانه، پيمان معادي و رامبد جوان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۸:۳۶ توسط:shabakema موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :